Stránky

8. októbra 2016

Prefíkane zdravá no neodolateľná bábovka


Verím tomu, že tí, ktorí máte deti, tak to veľmi dobre poznáte. Keď chcete, aby zjedli nejakú tú zeleninu, tak ju najskôr radšej rozmixujete a zasypete horou mäsa a mäsovej šťavy či vmiešate do plnky, tak aby si náhodou ani len nevšimli že z nej trčí čo i len kúsok mrkvičky, paradajky či póru -  ako by ste mali čakať, kým vaše dietko zje aspoň tú vyprplanú časť. Viem, o čom hovorím - sama som bola taká, keď som bola malá. A keby ste stretli moju tetu, tá by vám rozprávala o mojom prplaní hodiny - a to aj napriek tomu, že som k nej do Bratislavy chodila na prázdniny len na jeden týždeň v roku. 



Nuž, aj napriek tomu, že ja síce deti ešte nemám a aj z mojich prplaníc som už vyrástla, mám kamarátku s veľmi ale naozaj veľmi vyberaným jazýčkom (a možno ešte nejakými menšími predsudkami voči zelenine), ktorá mi veľmi dobre pripomína moje detské časy - no tentokrát to zažívam zo strany mojej mamy či tety. 
Zakaždým, keď som ju aj jej priateľa pozvala k nám na obed či koláčik, musela som mať veľmi dobre premyslené, ako to spraviť, aby vlastne zjedla všetko, čo bude navarené či upečené. A zloženie zásadne hovorím, až keď je už všetko zjedené a naozaj si už nikto nebude dokladať dupľu :D.

Keďže je to moja najlepšia kamarátka, tento recept je len zlomkom z tých, ktoré som už pre ňu piekla alebo varila. Táto tekvicová bábovka je živým dôkazom, že: 
- tekvica je chutná
- tekvica je univerzálna 
- tekvica môže fantasticky chutiť aj v slovenských koláčoch
- a že ju zjedia aj vaše deti (alebo dokonca aj moja vyberavá kamoška)

S butterscotch (karamelovo - whiskey) polevou a bielym jogurtom to je jednoducho zásah do čierneho. Karamel, whiskey a tekvica jednoducho idú k sebe ako Vianoce a sneh či leto a voda a aj keď v detskej verzii vynecháte alkohol, nemusíte sa obávať, že by to chuti ublížilo - každé dieťa bude šťastné, keď mu poviete, že môže spapať bábovku s roztopenou karamelkou navrchu ;)

Ale ako rada hovorím, presvedčte sa sami :)

Na 1 menšiu tekvicovú bábovku budeme potrebovať:

Čas prípravy: 20 min            Čas pečenia: 35 - 40 min         Teplota pečenia: 150°C

125 g masla izbovej teploty + trošku na vymastenie formy
75 g hnedého cukru
1 ČL vanilkového extraktu
2 vajíčka (veľkosť L) izbovej teploty
200 g tekvicového pyré (pozri tipy pod receptom)
250 g bezlepkovej múky
1 ČL kypriaceho prášku
1 PL jablčnej vlákniny
2 ČL perníkového korenia
50 g mletých lieskovcov (nemusí byť)

Poleva: 

150 g hnedého cukru
100 g kondenzovaného mlieka
1 PL masla
50 ml kvalitnej whiskey alebo hnedého rumu



1. Zapneme rúru. Formu na bábovku vymastíme a vysypeme múkou. Maslo s cukrom vyšľaháme do peny a po jednom doň všľaháme vajíčka. Pridáme vanilkový extrakt a tekvicové pyré a dobre premiešame.
2. Múku premiešame s kypriacim práškom, korením a mletými orechmi. Celú zmes vmiešame do vajíčkovo - maslovej zmesi a všetko vymiešame na hladké cesto. 
3. Cesto vylejeme do pripravenej bábovkovej formy a upečieme v rozhorúčenej rúre. 


4. Medzi časom, kým sa nám bábovka upečie, si pripravíme polevu. Cukor s trochou vody privedieme do varu a varíme, kým sa všetka voda odparí a nám vznikne karamel. Opatrne pridáme maslo a kondenzované mlieko a varíme, kým sa karamel rozpustí a všetko sa prepojí. Ako posledný pridáme alkohol, necháme krátko prejsť varom a odstavíme. 
5. Upečenú bábovku prikryjeme tanierom a preklopíme. Polejeme vychladnutou polevou a podávame s bielym jogurtom. 

TIP NA PRÍPRAVU

Ak nie ste práve nadšencom báboviek bez kakaa, pokojne v 3. bode vylejte do formy len polovicu cesta a druhú zmiešajte s 2 PL kakaa. Nalejte na svetlé cesto a upečte. 
Veru mramorovaná tekvicová bábovka je hádam najlepší variant. ;)



Verím, že vás táto bábovka v takomto jesennom čase - nečase poteší a zohreje nielen v brušku ale aj pri srdci. 
Teším sa na vaše komentáre, lajky či zdieľania a samozrejme aj fotky vašich podarkov! :)


Vaša Peťa :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára