Stránky

9. novembra 2016

Horúce crumble


Tak a prvé mrazíky máme už za sebou. Ráno pri pohľade z okna rada pozorujem inovať na stromoch.Vyvoláva to vo mne spomienky, keď som ešte po ceste do školy pozorovala, ako sa pod slabými lúčmi slnka topí. Zároveň vo mne vyvoláva radosť z blížiacej sa zimy, pretože u nás to nie sú len Vianoce a vianočné trhy ale aj kopa osláv, nakoľko sme sa v rodine 4 z piatich narodili v decembri. Jop, čiže onedlho je u nás doma párty mesiac :D 

Aj napriek tomu, že som už skoro týždeň nevystrčila poriadne päty z domu, občas zájdem aspoň na balkón. Viete, overiť si ako chladno naozaj vonku je, vyvetrať hlavu a aj byt. A vtedy rozmýšľam nad celým dňom, aktivitami a samozrejme plánom dňa (aj keď poväčšine mi v mojej mysli behá jedlo alebo aktivity spojené s jedlom). A presne medzi takými myšlienkami mi dnes skrsol tento crumble.


Horúce, kyslo - sladké, lepkavé, neodolateľné a jednoduché.Z mrazeného alebo čerstvého ovocia. S čokoládou alebo bez. Hotové za pár minút. Jednoducho čo špajza dala a čo brucho zvládne zjesť. Ak máte menšie keramické formičky (ja som použila tie s priemerom 10cm), môžete každú porciu spraviť jedinečnú a naplniť ju rôznym ovocím. Tak ako som to spravila dnes ja - sebe horúce maliny s bielou čokoládou a môjmu drahému lesnú zmes so škoricovými slivkami. Ak však túto možnosť doma nemáte, pokojne použite zapekaciu misu zodpovedajúcu veľkosti vášho apetítu. 


Základom je vaše obľúbené ovocie, škorica s vanilkou a ak máte mlsnú náladu, tak potom čokoláda je tiež na pravom mieste. Perfektne sa k tomu hodí zmrzlina, na tú som si však ja teraz netrúfla. No nech si to už namiešate akokoľvek a s čímkoľvek, s potešením vám môžem povedať, že to zvládnete aj po príchode z práce, po dlhej prechádzke so psom či ako súčasť vašej rozmaznávacej či liečebnej seansy. Skrátka nad dôvodom či výhovorkou, prečo zjesť obe porcie namiesto jednej, nestihnete rozmýšľať.


Na 2 porcie budeme potrebovať:

Čas prípravy: 5 min           Čas pečenia: 15 - 20 min            Teplota pečenia: 190 °C

100 - 120 g ovocia (približne 50 - 60 g ovocia na porciu, ríbezle, maliny, čučoriedky, hrušky, jablká, ...)
4 PL cukru (ja som použila kyslé ovocie, pri menej kyslom použite samozrejme menej cukru) 
1 ČL mletej škorice
1 ČL vanilkového extraktu
maslo na vymazanie  
Na doplnenie podľa chuti: oriešky, ovocný či smotanový likér, koreniny - muš. oriešok, badyán, ružová voda, kandizovaná citrusová kôra, ...

Mrvenička:
50 g bezlepkovej múky
25 g studeného masla
25 g cukru (1 ČL vanilkového cukru zmiešame s obyčajným) 
1/2 ČL mletej škorice


1. Rúru rozohrejeme. Formičky alebo formu vymažeme maslom, vysypeme cukrom a naplníme ovocím približne do troch štvrtín
2. Pridáme vanilkový extrakt a posypeme cukrom a škoricou


3. Z múky, cukru, škorice a masla pripravíme mrveničku, ktorou rovnomerne zasypeme ovocie v miskách. 
4. Upečieme v rozohriatej rúre a podávame ešte teplé s porciou vychladenej šľahačky alebo zmrzliny. 


TIP NA PRÍPRAVU: 

Tento dezert chutí najlepšie teplý a čerstvý, takže určite ho neodporúčam robiť do zásoby. Ak vám však predsa len ostane, stačí ho znovu ohriať na pár minút pod grilom a dezert bude ako čerstvo upečený. 
Keďže príprava je naozaj rýchla, nejaké extra triky tu naozaj netreba. Ak by ste si ju však predsa len chceli ešte viac urýchliť, stačí si namiešať mrveničku vopred a odložiť ju prikrytú do chladničky. 

Krásne a hrejivé vypekanie! (A ešte krajšie vyjedanie ;) )

Vaša Peťa 
   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára